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Ich bin internationale Rednerin im Bereich Startups und Digitalisierung. Mein Lieblingsfeedback: “Ich habe wirklich etwas mitgenommen, das mir direkt weiterhilft!”

Coach

Ein guter Coach sagt Dir nie, was Du machen oder lassen sollst, sondern stellt die richtigen Fragen, damit Du Deinen Weg findest. Lass uns gemeinsam vorwärts gehen!

Workshops

Es soll tiefer gehen? Es gibt Pitch Decks, Finanzpläne oder KPI-Frameworks zu erarbeiten? Oder wird ein Crash-Kurs gebraucht, um bald mit Investoren zu verhandeln? Ich habe die richtigen Workshop-Formate!

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Speaker & Coach

Ruth Cremer

Eins hat zum anderen geführt. Diplom-Mathematikern, ehemaliger Investment Manager, Hochschuldozentin, Beraterin von: “Die Höhle der Löwen”: Meine Leidenschaft für Innovationen und Startups hat mich bisher schon mit weit mehr als 1000 Startups - und auch vielen Investoren - arbeiten lassen, weltweit. Ich habe einen sehr hohen Anspruch an meine Arbeit und lege Wert auf nachhaltiges Wachstum, nicht auf oberflächliche Show-Effekte und leere Versprechen.

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    Jim Rohn

    Erfolg ist ein
    Zahlenspiel

    In meinen Artikeln erfährst du mehr über die Wichtigkeit von Zahlen, wenn du mit Investoren verhandelst.

    eSelly: When not to think directly about earning money #DHDL

    In "Die Höhle der Löwen", the questions about turnover and earnings of the young companies are among the most important. Often not included in the finished version, but just as important are the numerical questions aimed at determining when the start-up in question might be able to earn money. But sometimes everything is different. The example of eSelly was a good illustration of the requirements that have to be met by investors for such a special case.

    Brilamo: Hero of the day with unagitated competence instead of visionary poseurism #DHDL

    You know them well - the overconfident, visionary, sometimes slightly hyperactive founders who talk about great plans, have optimised their storytelling down to the last detail - but then also demand very self-confident assessments from investors. But on this Monday, Linda from Brilamo showed us that you can also make investors rave in a completely different way - and was overwhelmed with superlatives. Is this the new type of founder that can become a role model?

    Tinus: Milestones also exist for investors #DHDL

    Many founders are very familiar with so-called milestones in an investment. But almost all of them associate them with the fact that their start-up has to achieve certain goals in order to continue receiving money from investors. But it also works the other way around. In the latest episode of "Die Höhle der Löwen", you can see very well how something like this can work, using the example of the start-up Tinus from Munich.

    NewMa: A previously ignored market #DHDL

    Many new markets arose because someone noticed a problem and wanted to solve it. Such a market grew particularly quickly if the problem was not insignificant - i.e. caused a certain amount of suffering - and was relevant to as large a number of people as possible. The pain and problems that most women experience after childbirth actually fit right in, yet they have been offered solutions that don't really deserve the name. How could it be that such a large and willing-to-pay market has simply been ignored until now?

    Zahlen-Wahrheit: Was wirklich schief läuft mit den Lebensmittel-Preisen

    Trotz allem Gehype um Storytelling sind es oft die Zahlen, die erstaunliche Wahrheiten beinhalten. Und nach hunderten Coachings mit Startups aus dem Lebensmittelbereich würde ich behaupten, hier eine ganz gute Datenbasis zu haben. Mit dieser im Hinterkopf ist ein Blick auf die aktuelle Preissituation einfach nur erschreckend. Denn wieder einmal scheinen wir Menschen von den großen Konzernen einfach nur verarscht - man muss es leider so deutlich sagen - zu werden.